Descens a pas de cargol

Nine Circles of Hell, Cheryl Sorg, 2012


Han passat tres setmanes i tot just anem pel cant III, com si seguíssim el joc a Dante, en això del número tres. La propera tongada seran quatre cants, però. Si us sembla bé, a partir de demà encetarem un altre tram i atacarem els cants del IV al VII. Aviam quant ens dura la cosa.

Avui seria un bon moment per recapitular una mica, ja sabeu, explicar com va la lectura, si us fa bola, si us heu perdut, ben marejats, si ja en teniu ben prou, o si, per contra (no ens hem de posar sempre en el pitjor dels escenaris), heu trobat un versos meravellosos que, fins i tot, heu subratllat, o esteu encantats de la vida perquè no havíeu gosat mai clavar queixalada a la Comèdia i ara heu trobat l'excusa perfecta, o que heu aprofitat l'avinentesa per rellegir-la i ara encara us agrada més (o menys) que el primer cop ...què sé jo.

Comentaris

  1. Hola Matilde,
    Jo havia arribat fins al cant VI fins ara. Aquesta setmana em posaré al dia fins al VII. De moment tot va bé, molt bona lectura. El cant V especialment bonic, amb en Paolo i la Francesca acaparant el protagonisme. Que ja no van llegir més, aquell dia, o, com diu Sagarra, "Aquell jorn el llegir no anà endavant." Però no avanço esdeveniments. A reveure!

    ResponElimina
  2. Bon dia, Noemí. Tu ves al teu ritme. No sé pas quant trigarem, perquè ara repassava els apunts que he anat acumulant i, per exemple, del cant V en tinc 11 previstos. Onzeeeee! Passarem quasi 15 dies amb Francesca i Paolo. La que garla sempre és Francesca, Paolo no diu ni mu, bé ploriqueja una mica i prou, crec. Per tant, Francesca i Paolo, en diré sempre més. Seguim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també vaig tirant bé, de moment, les sabates no m'estrenyen, no m' encaparro gens amb les qüestions teològiques, ni amb les referències i al·lusions i coses d'aquestes, ni compto síl·labes, tampoc, vaig fent, tranquil·lament. El que m'agrada molt és sentir-lo primer en italià. M'encanta.

      Elimina
    2. No en vull sortir més sàvia, d'aquest infern; em conformo amb no espatllar massa la Comèdia, mentre la llegeixo.

      Elimina
    3. I a sentir, de tant en tant, un lleu estremiment en la medul·la espinal, també.
      Parlo d'aquesta mena d'esgarrifances.

      Elimina
    4. Que totes les esgarrifances siguin d'aquestes!

      Elimina
    5. Jo estic molt content de la lectura. M'has donat l'empenta per llegir-la d'una vegada, sense por i amb fe de nen. Llegeixo un cant en italià, que no entenc, el rellegeixo en català de Mira, me'l torno a mirar en italià... I així anar fent, tres o quatre dies per cant: trigarem el que s'hagi de trigar. Hi estic xalant molt.

      Elimina
    6. Doncs ho farem durar tant com puguem, Zaca!

      Elimina
    7. Hola! Perdona Matilde, perquè he estat desconnectada aquesta setmana.
      Jo estic rellegint l'obra, vaig una mica més avançada. M'agrada tornar-la a llegir perquè hi veig matisos o hi trobo aspectes que abans m'havien passat per alt.
      Moltes gràcies pels articles que vas posant! :)

      Elimina
    8. De res, jo hi estic xalant molt, la veritat. No l'havia llegit mai sencera. No sé a quin cercle de l'infern van a petar els que s'ho passen tant bé amb la seva feina. Deu ser pecat, segur.

      Elimina
  3. Bon dia,
    Us vaig seguint de prop. He llegit i rellegit els quatre primers cants. Primer en faig una primera lectura, quan tinc una estona consulto el blog i rellegeixo els cants amb més coneixement. Ho faig sempre en veu alta, normalment sola, però a vegades el meu fill em demana que li llegeixi i ho faig i després ho comentem. També vaig prenent apunts i he creat una carpeta amb aquests i les il·lustracions que vas penjant al blog i m'agraden. Res, que ho estic gaudint molt, a estonetes.
    Seguim!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars